משרד עו"ד נכות מעבודה

בשוק העבודה מתרחשות בכל יום תאונות עבודה שונות, למשל כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים בדרכו לעבודה או בחזרה ממנה או במצב שבו אדם היה מעורב בתאונה בזמן עבודתו המקצועית או מצב שבו אדם חלה בעקבות עבודתו ואלו גורמים לפגיעות ונזקים הן גופניים והן נפשיים, בדרגות חומרה משתנות מהקל ועד הקשה לאותו עובד. ישנם מקרים "קלים" שנגרמו בעקבות תאונה לא יוכל העובד שנפגע לעבוד לתקופה זמנית עד שמחלים וחוזר לכושר עבודתו, אולם, במקרים בהן נפגע אדם בעבודתו באופן שבו אינו יכול לחזור לעבודתו ונותרה לו נכות צמיתה ובעקבות פגיעתו אינו יכול לבצע את עבודתו ולמעשה אינו יכול לשוב לעבוד . בדיוק למקרים אלו, הן אם העובד נפגע באופן שאיבד את יכולתו לעבוד באופן זמני והן אם איבד את כושר עבודתו לתמיד קובע החוק בישראל כי כל אזרח המשלם דמי ביטוח לאומי על פי חוק, יהיה זכאי, בעת הצורך, לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בתביעה להכרה במצבו, לדוגמא בתביעת קצבת נכות מעבודה במקרה של תאונת עבודה, קצבת נכות כללית במקרה שבו אדם איבד את כושר השתכרותו או שאינו יכול לעבוד אך זו לא נגרמה כתוצאה מהעובדה או קצבה אחרת מאת המוסד לביטוח לאומי, הכל בהתאם למצבו הרפואי.
לרוב, מצבו הרפואי של הנפגע נקבע על ידי וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי, לדוגמא- במקרה שבו אדם נפגע בעבודה קמה לזכותו האפשרות לתבוע את המוסד לביטוח לאומי (אגף נפגעי עבודה) בתביעה להכרה בתאונה כתאונת עבודה, לאחר שזה יכיר בתאונה רשאי הנפגע לפנות בבקשה להיבדק על ידי וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי וזו תבדוק את מצבו הרפואי. בכדי למצות את מלוא הזכויות, חשוב לפנות לקבלת סיוע משפטי מאת משרד עו"ד נכות מעבודה או משרד עו"ד נכות כללית, המתמחים בתחום ובקיאים בכל הקשור לניהול הליכים מול המוסד לביטוח לאומי.

המצב המשפטי

במקרה שבו כתוצאה מפגיעה בעבודה, נגרמה לעובד נכות מהתאונה או במקרה שבו אדם חלה במחלת מקצוע הן אם המצב זמני או קבוע, רשאי העובד לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה, על מנת שיכיר במצבו ובידוק את  נכותו וזו ישלם לו קצבה או מענק כספי, כמובן שכל מקרה לגופו כאמור, מצבו הרפואי נקבע על ידי וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי תכריע האם אכן מדובר בנכות מעבודה, האם יש קשר סיבתי בין מצבו הרפואי לבין נכותו ותקבע את שיעורה בהתאם לחומרת הפגיעה והנזקים שנגרמו לעבוד.

כאשר מדובר בנכות בעבודה, קרי, מצב שבו אדם נפגע או חלה בזמן העבודה וזה נבדק על ידי וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי (אגף נפגע עבודה) וזו קובעת לנפגע את נכותו בשיעור נכות צמיתה מעבודה בגובה של 10% עד 20%, זכאי הנפגע בעבודה לקבלת מענק כספי חד פעמי בעקבות נכות מעבודה ובמקרים בהן קבע הוועדה ששיעור נכות מעבודה של הנפגע 20% נכות מעבודה, זכאי הנפגע לקבלת קצבה חודשית. המלצתנו היא להגיש את התביעה להכרה במצב של הנפגע להכרה במצבו הרפואי בעקבות התאונה  בתוך שנה ממועד התאונה וזאת בכדי לקבל דמי פגיעה ולא לאבד זכויות, כמובן שישנה אפשרות להגיש את התביעה גם לאחר שנה אך הנפגע כאמור יאבד מזכויותיו ולכן ישנה חשיבות להגשת התביעה בתוך שנה ממעוד התאונה בעבודה.

רגע, אבל אם הנכות היא לצמיתה מה קורה במצב שבו החמיר מצבו של הנפגע ונכות מעבודה עולה על שיעור קיבעת הוועדה? אל חשש, במקרה שבו מצבו הרפואי של הנפגע מחמיר לאחר קביעת נכות מעבודה קמה לזכות הנפגע (כחצי שנה לאחר קביעת נכות מעבודה) האפשרות להגיש תביעה להחמרה, קרי, הכרה כי מצבו הרפואי החמיר וכעט נכותו עולה על קביעת הנכות שנקבעה בוועדה.

חשיבות הפנייה לגורם מקצועי

המוסד לביטוח לאומי הוא עולם ומלואו, הדרך לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות תאונה בעבודה מצריכה מיומנות, התנהלות נכונה וידע נרחב במערכת החוקים והפסיקה בתחום. לכן, המלצתנו היא לעשות זאת תמיד בליווי צמוד של משרד עו"ד נכות מעבודה המתמחה בביטוח לאומי ובדיני ביטוח לקבלת ייצוג מקצועי בכל שלבי ההליך ולדאוג לזכויותיכם במוסד לביטוח לאומי בליווי מומחים רפואיים המובילים בישראל.

עו"ד אלי פיס, המתמחה בכל הקשור למקרים של תביעות לנכות מעבודה, הינו עו"ד נכות מעבודה מוביל ומקצועי אשר יוכל לסייע לכם לממש את כל זכויותיכם החוקיות ובכך לקבל את כל אשר מגיע לכם וזאת בלי פשרות. עו"ד אלי פיס וצוות המשרד, בעלי ניסיון עשיר ומוצלח בטיפול בלקוחות רבים שנפגעו בעבודה בעקבות תאונה בעבודה ובייצוגם בוועדות המוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת נכות מעבודה בעקבות תאונת עבודה. על כן, בכל מקרה שבו חלילה נפגעתם אתם או יקיריכם בעבודה או חלילה חליתם בעקבות עבודתכם, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בהקדם ונשמח לתת לכם ייעוץ אישי, אמין ומקצועי ללא כל התחייבות ולטפל עבורכם בכל שלבי ההליך המשפטי באופן אישי, כל זאת, במקצועיות, ברגישות ובצורה הקלה והמהירה ביותר למענכם. חשוב לומר, כל לקוח של משרדנו הינו עולם שלם ומרגע כניסתו למשרדנו הינו חלק ממשפחתנו, ואנו רואים זאת כזכות להילחם בשבילכם לקבלת כל זכויותיכם !

אתם לא לבד, אנחנו איתכם, אלי פיס משרד עורכי דין.

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות