קבלת פיצוי תאונות דרכים

תאונות הדרכים רבות מתרחשות בכבישי הארץ מדי יום וגובות מחיר כבד של חיי אדם ומותירות נזקים גופניים ואף נפשיים בין אם מדובר בתאונה קשה ובין אם מדובר בתאונה "קלה". למעשה אין קשר בין עוצמת התאונה לבין הנזק שנגרם לנפגע. בדיוק למקרים אלו חוקק חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975, חוק המיישם את עקרון האחריות המוחלטת וקובע כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים או בני משפחתו בין אם כנהגים, נוסעים או הולכים רגל, יכול להגיש תביעה נגד חברת הביטוח ולבקש במסגרתה קבלת פיצוי נזקי גוף. זאת, גם אם הוא עצמו אשם באופן חלקי או מלא בקרות התאונה. כמו כן במקרים בהם לא קיימת פוליסת ביטוח חובה קמה האפשרות לנפגע לתבוע את "קרנית" שהינה גוף סטטורי שהוקם על ידי המדינה למקרים אלו בהן אין ביטוח חובה שיכסה את נזקיו של הנפגע (ראה החברה במאמר "תביעה כנגד קרנית).

על מנת לקבל את הפיצוי תאונות דרכים המגיע לנו בעקבות התאונה, חשוב לפנות בסמוך כמה שניתן לאחר התאונה, להתייעצות עם עורך דין המתמחה בייצוג נפגע תאונות דרכים בכדי קבלת פיצוי תאונות דרכים ולתבוע במסגרת הליך אזרחי, קבלת פיצוי תאונות דרכים מהחברה המבטחת.

ההגדרה המשפטית

"תאונת דרכים" מוגדרת בסעיף 1 לחוק הפלת"ד, כ"מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה". המדובר בהגדרה רחבה הכוללת מגוון מצבים ותאונות שנגרמו בשל שימוש ברכב מנועי על הקרקע ומיועד לתחבורה יבשתית, כגון רכבת, משאית, אוטובוס, אופנוע, קטנוע, טרקטור, קטנוע, רכב פרטי ועוד. במסגרת קבלת פיצוי נזקי גוף נכללים ראשי נזק שונים המצריכים ידע מעורך הדין המטפל בתביעה לפיצוי תאונות דרכים, בהם הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, פגיעה בכושר העבודה, כאב וסבל, נכויות ועוד,.

מה לעשות לאחר תאונת דרכים?

לאחר קרות התאונה, במידה ואפשר, יש לתעד כל דבר המוכיח את קרות התאונה כגון תמונות, שמות עדים, לרשום את פרטי כלי הרכב המעורבים וכד', לאחר התאונה יש לפנות כמה שיותר מוקדם לקבלת טיפול רפואי ולהביע בפני הגורם המטפל את כל הפגיעות שנגרמו מהתאונה מבלי להשמיט אף איבר שנפגע. זאת, גם במידה והתחושה היא שמדובר בנזקים קלים בלבד, דוגמת מכות יבשות, כאבים נסבלים ופציעות שטחיות. זאת, מאחר ונזקים כביכול קלים, עלולים להתפתח במהירות לנזקים קשים ולהחמיר, אם לא מקבלים את הטיפול המתאים בזמן הנכון ואף יהיה קשה להוכיח שהנזק הינו בעקבות תאונת הדרכים.

חשוב לציין, כי קבלת פיצוי תאונות דרכים הוא נושא המצריך מומחיות וידע ספציפיים ולכן חשוב מאוד לפנות רק אל עורך דין שתחום מומחיותו הוא דיני נזיקין ודיני ביטוח. עו"ד אלי פיס בקיא ומיומן בייצוג תובעים לצורכי קבלת פיצוי נזקי גוף בתאונות דרכים. במסגרת תפקידו, עו"ד אלי פיס מעניק סיוע שוטף בהתנהלות מול חברת הביטוח והגורמים הרלבנטיים השונים, מנחה את ההתנהלות המשפטית ומסדיר את ענייני הבירוקרטיה תוך ליווי אישי של הלקוח. בכל מקרה בו נפגעתם בתאונת דרכים, אל תהססו ופנו מיד אל עו"ד אלי פיס וצוות משרדו, אשר ישמחו להעניק לכם סיוע משפטי אישי ומוצלח. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות בה נעריך את תביעתכם ונפרוס בפינכם את כל האפשריות שעומדות בפניכם ל קבלת פיצוי תאונות דרכים.

 

 

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות