תביעות ביטוח תאונות תלמידים

מבין כלל האוכלוסייה, לילדים ולנוער הנמצאים בגנים ובבתי הספר, יש סיכוי רב יותר להיפגע ולהיפצע בתאונות, מאחר והם לרוב יותר סקרנים ופעלתנים ופחות מצליחים להעריך מראש את הסיכונים העומדים בפניהם. לכך יש להוסיף את המפגעים והתחזוקה הלקויה של מוסדות החינוך, כך שמדי שנה מתרחשות תאונות רבות בתחומי בתי הספר ומחוצה להם, בהן מעורבים ילדים ובני נוער, המצריכות טיפול של משרד עו"ד תאונות תלמידים.

המסגרת החוקית

מכוח חוק לימוד חובה, תשי"ט – 1949, על כל עירייה או רשות מקומית חלה החובה לערוך ביטוח תאונות אישיות עבור התלמידים הלומדים בשטחן במסגרת חוק חינוך חובה. במסגרת הביטוח, זכאי הנפגע לתבוע את החברה המבטחת ולקבל פיצויים. ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חל על תלמידים פעילים במערכת החינוך, לרבות בתי ספר פרטיים, פעוטונים, מעונות יום, גני עירייה וכדומה. ההגדרה של "תאונה" בפוליסה היא רחבה וחלה במשך 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביום. זאת, גם אם האירוע התרחש מעבר לשעות הפעילות ו/או במקום אחר בארץ או בחו"ל (במסגרת שליחות מטעם מוסד חינוכי) ולא בהכרח בתחומי המוסד החינוכי.

באילו מקרים ניתן לתבוע?

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים הוא מקיף ומכסה אסונות של מוות, חלילה, כתוצאה מהתאונה, פיצוי עבור נכות זמנית או קבועה, החזר הוצאות רפואיות והחזר הוצאות בגין חילוץ. מדובר על מגוון אירועים כגון נפילה במדרגות או מגובה, נפילה מאופניים, פציעה במהלך משחק ספורט, כוויות, אלימות, טביעה ועוד. כך, גם אם התאונה קרתה במקום אחר מחוץ לבית הספר למשל בגן משחקים, בבית ואפילו בחו"ל (במסגרת שליחות מטעם מוסד חינוכי).

איך כדאי לפעול?

הורים רבים כלל אינם מודעים לזכויות המשפטיות של ילדיהם ואף לא מודעים לכך שילדיהם מבוטחים במסגרת ביטוח תלמידים, ואינם פועלים על מנת לקבל את הפיצויים הכספיים המגיעים להם, במקרה של תאונה במערכת החינוך. חשוב לדעת, כי מעבר לאפשרות של הגשת תביעות ביטוח תאונות תלמידים, ניתן גם לפעול במסלול של הגשת תביעת נזיקין נגד הגורמים הרלבנטיים האחראיים לגרימת נזקי הגוף – משרד החינוך, הרשות המקומית ועוד. לכן, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי אצל משרד עו"ד תאונות תלמידים, המחזיק בידע המשפטי, הכלים והמומחיות הדרושים לטיפול מיטבי במקרה ויכול לפעול למיצוי מלוא הזכויות. אם ילדכם נפגע או נפצע בתאונה, אל תהססו ופנו אל עו"ד אלי פיס, בעל משרד עו"ד תאונות תלמידים, המתמחה בדיני נזיקין ודיני בטוח ומייצג תלמידים רבים בהגשת תביעות ביטוח תאונות תלמידים. עו"ד אלי פיס וצוות המשרד יעניקו לכם שירות מקצועי, אישי ואפקטיבי ויעשו את כל המאמצים בכדי לתת לכם את הפתרון המשפטי הטוב ביותר. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות בה נעריך את תביעתכם.

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות