האם ומתי מגיע פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו במקרה של נפילה מקורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים ?

נפילה מקורקינט חשמלי ו/או אופניים.

במקרה של נפילה מקורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים בגלל בור בכביש ו/או מפגע, האם מגיע לך פיצוי?
בימים אלו נכנסות לתוקף התקנות המגבילות ומסדירות את נושא הנסיעה על קורקינט חשמלי ועל אופניים חשמליים כחלק מהמאבק לפינוי המדרכות מכלים ולהבטחת בטיחות הרוכבים בקורקינט חשמלי ובאופניים חשמליים.

כחלק מהמאבק של הרשויות, נאלצו רוכבי קורקינט חשמלי והאופניים לרדת אל הכביש במקומות בהן אין שבילי אופניים, בעקבות מהלך זה עולות שאלות רבות בכל הקשור לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו בזמן נסיעה על קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים כדלקמן:
האם אפשר לתבוע במקרה של תאונה ו/או נפילה מקורקינט חשמלי ו/או מאופניים חשמליים?
תחילה, אנחנו צריכים להבין ממה נגרמה התאונה, ישנם מספר מקרים בהן יוכל רוכב הקורקינט החשמלי לתבוע את הרשות המקומית בגין רשלנות מתוקף תפקידה לשמירת תחזוקה תקינה של הכבישים שנמצאים בשטחה וכן בשבילי האופניים שבשטחה, למשל במקרים בהן רוכב הקורקינט החשמלי ו/או האופניים החשמליים בכביש ונפל בעקבות בור או בעקבות מכסה של ביוב בולט או שקוע, מפגע בכביש שהיה על העיריה לפנותו וכד'.
במקרים בהן נפל רוכב הקורקינט החשמלי ו/או האופניים החשמליים כשנסע בשביל האופניים מוסדר אך בשביל נמצא מפגע כמו בור או בלטה בולטת, קמה לרוכב הקורקינט החשמלי ו/או אופניים החשמליים הזכות לתבוע את הרשות המקומית בגין רשלנות.

המלצתו היא לבדוק כל מקרה לגופו במקרה של תאונה עם קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים. לדוגמה אלו שמנינו מעלה בהן הרשות המקומית מתוקף תפקידה אחראית על תחזוקה תקינה של הכבישים הנמצאים בשטחן שכן על פי התקנות החדשות רוכבי קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים חייבים לנסוע על הכביש במקרה בו אין שביל אופניים מוסדר.

את מי אפשר לתבוע במקרה של תאונת דרכים בין רוכב קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים לבין כלי רכב מנועי?
בחינת החוק, במקרה של תאונת דרכים, מעמדו של רוכב האופניים שקול לזה של הולך רגל,  נושא הביטוחי של קורקינט חשמלי ו/או  אופניים חשמליים אינו מוסד בחוק בכל הקשור לביטוח חובה. ישנם מספר הליכים שממתינים להחלטת בית משפט העליון בשאלה, האם קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים הם כלי רכב מנוע שכן במידה ואלו אכן כאלה, חובה עליהם לעשות ביטוח חובה.
במקרים של תאונה בה נפגע רוכב קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים בתאונת דרכים עם כלי רכב, הוא יוכל לקבל פיצויים מפוליסת ביטוח החובה  של הרכב המעורב בתואנה בהתאם חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975.

יודגש- במקרה של תאונה עם רכב מנועי על פי החוק, השאלה מי אשם בתאונה אינה רלוונטית, חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 קובע כי גם אם הנפגע גרם לתאונת הדרכים, הדבר אינו פוגע בזכאותו של רוכב הקורקינט החשמלי ו/או אופניים חשמליים לקבל פיצויי בעקבות נזקי הגוף שנגרמו לו בעקבות התאונה.

מה עושים במקרה שבו רוכב קורקינט חשמלי ו/או אופניים חשמליים פוגע בהולכי רגל?
כאמור במאמרנו " נפילה משקע ו/או בור בכביש תוך כדי נסיעה בקורקינט", ישנה "מלחמה" בין הרוכבים לבין הולכי הרגל. כאשר רוכב פוגע בהולך רגל וזה נפצע, רוכב האופניים חשוף לתביעה מצד הולך הרגל בגין נזקי הגוף שנגרמו להולך הרגל בתאונה.

אם חלילה נפגעת כרוכב  קורקינט חשמלי ו/או אפניים חשמליים, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ, ללא כל התחייבות.

 רכיבה על קורקינט חשמלי: מה אסור ומה מותר על פי החוק?
במאמרנו נפילה משקע ו/או בור בכביש תוך כדי נסיעה בקורקינט צירפנו את כל התקנות החדשות לנוחיות רוכבי הקורקינט החשמליים ו/או אופניים חשמליים. אך עיקר ההגבלות הן כדלקמן:
א. איסור על רכיבה מתחת גיל  16.
ב. חובה לחבוש קסדה במהלך  הנסיעה.
ג. חל איסור הרכבה של נוסעים נוספים.
ד. אסור לנסוע במדרכות אלא רק  בשבילי אופניים ייעודיים ובכביש.
ה. חובה לרכוב עם אפוד זוהר בשעות  הערב והלילה.
ו. מהירות המקסימלית של קורקינט  ממונע עומדת על 25 קמ"ש ואסור לרכוב על קורקינט אשר כולל מנוע עם הספק הגדול יותר  מ-250 וואט.
האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

אין  לראות במאמר זה כדי המלצה, חוו”ד משפטית, יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי כל המסתמך על הכתוב במאמר זה עושה זאת באחריותו האישית המלאה ועל דעת עצמו.

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות