תביעת פיצוי נזק קבוע

דיני הנזיקין במשפט הישראלי, הם תחום נפוץ ומורכב, בהיותם מסדירים קשת רחבה של אירועים, היכולים לקרות באופן יומיומי לכל אדם בחברה ואשר כתוצאה מהם נותרים נזקים גופניים ונפשיים זמניים ו/או קבועים. במצבים אלה, עומדת לנפגע האפשרות החוקית להגיש תביעת פיצוי נזק גופני ולבקש במסגרתה סעד כספי. כך, ניתן לפנות לערכאה המשפטית או לחברת הביטוח ככל וקיימת פוליסה המכסה את המקרה הספציפי. נאמר כבר עתה, כי הדרך הנכונה והיעילה ביותר לטפל בנזקי גוף, היא לפנות לקבלת סיוע משפטי אצל עו"ד נזיקין, שיוכל לבחון את המקרה הספציפי שלכם ולהמליץ על דרך הפעולה המיטבית לפיה ניתן לקבל פיצוי כספי ראוי עבור הנזקים שנגרמו.

המסגרת החוקית

פקודת הנזיקין [נוסח חדש], תשכ"ח – 1968, מהווה את דבר החקיקה המרכזי ומונה את עוולת הרשלנות והפרת חובה חקוקה שהן עוולות מסגרת. בנוסף להן, כוללת הפקודה עוולות המסדירות מקרים ספציפיים, ביניהן כליאת שווא, תקיפה, כליאה, הסגת גבול, היזק על ידי כלב ומטרדים. חוקים אחרים בנזיקין הם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975, חוק למניעת מפגעים סביבתיים (תביעות אזרחיות), תשנ"ב – 1992, חוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח – 1998 ועוד. החקיקה בתחום הנזיקין נועדה להגן על אנשים שניזוקו בשל עוולות ולסייע להם לשוב למצבם הקודם, באמצעות מתן פיצוי כספי בגין מכלול הנזקים שנגרמו להם.

הוכחת התביעה

כאשר האדם שניזוק מגיש תביעת פיצוי נזק גופני, עליו להוכיח לבית המשפט כי הגורם המזיק אחראי לגרימת הנזקים, על מנת להקים חבות חוקית ולזכות בפיצויים כספיים. כלומר, עליו להראות כי המקרה מתבסס על אחת מהעוולות המצוינות בפקודת הנזיקין. אופן חישוב הפיצוי הכספי נעשה על פי ראשי נזק ספציפיים, המעריכים את נזקי העבר והעתיד. נזקים קבועים מתייחסים לפרק הזמן ממתן פסק הדין ואילך, כגון סיעוד, הוצאות רפואיות, הפסד השתכרות לעתיד ועוד. בתביעות אלה נדרש הנפגע להגיש לבית המשפט חוות דעת של רופא מומחה, התומכת בהיווצרות נזק גוף קבוע ואומדת את אחוזי הנכות הרפואית והתפקודית שנותרה לו.

במידה שאתם או הקרובים לכם נפגעתם בתאונה ונגרמו לכם נזקי גוף, כדאי שתקבלו ייעוץ משפטי מהימן ומקצועי, טרם הגשת התביעה. תוכלו לפנות כעת אל עו"ד אלי פיס, המתמחה בדיני נזיקין ומטפל באופן שוטף בהגשה של תביעת פיצוי נזק קבוע תוך ליווי של מיטב הרופאים בישראל. עו"ד אלי פיס ישמח לעזור לכם להגיש את התביעה הנזיקית, לממש את הזכויות ולקבל את מלוא סכום הפיצויים. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות בה נעריך את תביעתכם.

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות