טיפים והנחיות לנפגע במקום ציבורי

מה עושים במקרה בו נפצענו במקום ציבורי?
מידי יום אנו חשופים לפגיעה פיזית בגופנו כשאנו נמצאים במקומות ציבוריים. כך לא פעם מתרחשת תאונה במקום ציבורי, דוגמת קניון, מדרכה שבורה ברחוב וכד' וזאת מבלי שאנו מודעים לכך שישנה אפשרות שייתכן ואנו זכאים לפיצוים בגין נזקי הגוף שנגרמו לנו. פעמים רבות הגורם לתאונה הינו בהתנהלות לקויה ו/או התרשלות של גורם האחראי על מקום שבו אירעה התאונה, לדוגמא כאשר אדם הולך ברחוב ונפגע עקב מדרכה שבורה- במקרה כזה ישנה אחריות על העיירה לדאוג לכך שלא יהיו מפגעים ובכך היא חשופה לתביעה בגין התרשלותה.
היות וישנה חשיבות מכרעת להתנהלות הנפגע כבר מרגע הפגיעה, לנוכח העובדה שזו עשויה להשליך על גורלה של התביעה לפיצויים, אנו ממליצים לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי, על מנת לקבל הדרכה ראשונית ולדאוג לליווי מקצועי יקר מפז כבר מהרגע הראשון.

במידה ונפגעת במקום ציבורי, להלן מספר פעולות אותן מומלץ לבצע :
א. היו עדים? במידה והיו חשוב לאסוף את פרטיהם בכדי שיוכלו להעיד על קרות התאונה והנזק.
ב. האם מקום האירוע מצולם? במידה וישנם מצלמות אבטחה או עובר אורח במקרה צילם את האירוע, יש לנסות ולהשיג את הצילום סמוך לקרות האירוע על מנת להוכיח את האירוע.
ג. יש נזק גוף? במידה ונפצעתם בגופכם או בנפשכם- יש לגשת לקבלת טיפול רפואי ולא להחסיר אף פרט מהתאונה, יש לאתר במדויק את התאונה ולוודא כי הגרסה שנרשמה היא הנכונה, בנוסף לא להחסיר אף פרט מפגיעות הגוף שנגרמו בעקבות התאונה, מרבית האנשים מתרכזים בתלונות על האיבר שהכי כאב באותו הרגע של הטיפול הראשוני ומחסרים פרטים על שאר האיברים שנפגעו, הדבר חשוב לשם הוכחות הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לאיברים בגופנו לבין התאונה.
ד. התאונה הינה תאונת עבודה? במידה והתאונה הינה תאונת שנגרמה בדרך לעבודה, בזמן עבודה או חזרה מהעבודה- יש לוודא כי הגרסה שנרשמה במסמכי הביטוח לאומי מתארת במדויק את קרות התאונה, לעוד פרטים הנכם מוזמנים לקרוא את מאמרנו "מדרך לנפגעי תאונת עבודה".
ה. על הנפגע לשמור את מלוא התיעוד הרפואי החל מהביקור הראשוני בו קיבל טיפול רפואי ועד למרשמים שניתנו בעקבות התאונה- כל מסמך חשוב!
ו.איסוף כל הקבלות והחשבוניות בגין הוצאות הקשורות לנזק, לרבות בגין טיפולים רפואיים, תרופות, הוצאות נסיעה לטיפולים והשתתפות עצמית בטיפולים.

אם את/ה או יקירך נפגע כתוצאה ממפגע במקום ציבורי, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו לקביעת פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות  בה נפרוס בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם בכדי למצות את זכויותיך או את זכות יקירכם וזאת במטרה לקבל פיצוי מקסימלי בעקבות נזקי הגוף שנגרמו לכם בתאונת הדרכים.

 

אין לראות במאמר זה כדי המלצה, חוו”ד משפטית, יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי כל המסתמך על הכתוב במאמר זה עושה זאת באחריותו האישית המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות