מה עושים במקרה של פציעה או נפילה במדרכה עקב מפגע או מדרכה שבורה?

מה עושים במקרה של פציעה או נפילה במדרכה?
-עורך דין אלי פיס-

במציאות הנוכחית, אנשים רבים מקרב האוכלוסייה נפגעים מדי יום ממפגעים בשטחים ציבוריים, לדוגמא נפילה במדרכה שבורה או נפילה בעקבות מפגע במדרכה וכתוצאה מכך נאלצים להתמודד עם פציעות ונזקים פיזיים בדרגות חומרה משתנות. חשוב לדעת, כי במקרים של נפילה במדרכה או נפילה בעקבות מפגע המצויים באחריותה של עירייה או רשות מקומית אחרת אשר כתוצאה מהם נגרמו לעוברי אורח פגיעות בגוף, זכאי הנפגע לקבלת פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו בעקבות התאונה. לשם מיצוי מלוא הזכויות החוקיות, יש לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע משפטי מאת עורך דין מומחה לדיני נזיקין, לצורך הגשת תביעה נגד עירייה, רשות מקומית ו/או מחזיק המקרקעין.

הגשת תביעה נגד העירייה
פקודת העיריות (נוסח חדש) מטילה בצורה מפורשת, על רשות ציבורית כולל עירייה, את האחריות "לדאוג לתיקונו, ניקויו, הזלפתו, תאורתו וניקוזו של רחוב שאינו רכוש הפרט, וכן למנוע ולהסיר מכשולים והסגת-גבול בו". כלומר, זוהי חובה חוקית של העירייה לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים לשם הגברת הבטיחות ומניעה של תאונות בשטחה המוניציפלי, העלולים להוות סיכון בטיחותי לעוברי האורח. זאת, לרבות סלילת כבישים, תיקון מדרכות משובשות ו/או שבורות, צביעת סימונים בצורה בולטת והסרה מיידית של כל מכשול או מפגע אחר. בחיי היומיום ניתן לראות מפגעים רבים שעשויים להקנות לנפגעים זכות להגיש תביעה נגד עירייה, כגון מדרגות רעועות ו/או שבורות, מדרכה לא ישרה, רצפה רטובה, תאורת רחוב לא תקינה, בור ביוב בולט, פסולת בניין במקום ציבורי וכדומה. חשוב לזכור, כי במקרה של נפילה בדרכה ממפגע כלשהו, פציעה או נפילה במדרכה שנגרמו כתוצאה ממחדל של הרשות המקומית אשר התרשלה במילוי חובתה, זכאי האדם שנפגע להגשת תביעה נגד העירייה ולתבוע סעד של פיצוי כספי בגין נפילה במדרכה.

מהו גובה הפיצוי שניתן לקבל?
סכום הפיצוי הכספי במקרים של תביעת רשלנות נגד הרשות המקומית משתנה ונקבע על פי נסיבות המקרה הספציפיות, תוך בחינת קריטריונים של גיל הנפגע, עוצמת המקרה, חומרת הנזקים שנגרמו, אחוזי נכות ועוד. כך לדוגמה, ישנם מקרים בהם סובל הנפגע בשל הפגיעות הגופניות על אף שלא נקבעו לו אחוזי נכות ומגיע לו פיצוי כספי בגין כאב וסבל שנגרם לו בעקבות התאונה. כמו כן, לעתים בעקבות אותו מקרה נגרמו לנפגע הפסדים כספיים כאלה ואחרים לדוגמא ביטול של טיסה או ביטול של פגישה עסקית חשובה, ויש לפצותו גם על נזקי ממון אלה.

חשיבות קבלת סיוע משפטי מאת עורך דין מומחה
מאחר וישנם מגוון של מקרים, פציעות ותאונות בהם עוברי אורח נפגעים וסובלים מנזקים פיזיים ו/או נזקים ממוניים בשל רשלנות של עירייה ורשות מקומית, ההמלצה היא לפנות אל משרדנו שהינו בעל מומחיות וניסיון מוכח בהגשת תביעה נזיקית נגד העירייה, רשות מקומית ו/או מחזיק המקרקעין זאת לצורך בחינת נסיבות המקרה בצורה יסודית ומקיפה ובדיקת הזכאות לפנייה לערכאות משפטיות.

בנוסף, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ  בשלב מוקדם ככל הניתן לאחר המקרה, כדי לקבל הדרכה והכוונה מעורך הדין לגבי אופן הפעולה בכל שלב והדרך היעילה ביותר לטפל בתיק. בצורה זו, תוכלו להיות בטוחים שהתביעה תטופל בצורה מקצועית ואחראית ולמקסם את גובה הפיצויים.

משרדנו המתמחה בייצוג נפגעי נזקי גוף בגין מפגעים במדרכות ותביעות כנגד רשויות מקומיות מזמין אתכם לקבלת ייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.

במידה והנכם זקוקים לעורך דין בתחום הנזיקין, נשמח להעניק ייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות במשרדנו.
אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה בנושא, אתם לא לבד, אנחנו אתכם.

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות