תביעת פיצוי תאונות דרכים

ניהול תביעת פיצוי תאונות דרכים מהווה משימה מורכבת וארוכה, אותה יש לבצע ביסודיות ולהקפיד על תכנון מראש וירידה לפרטי פרטים. זאת, בכדי להצליח להשיג תוצאות אידיאליות עבור הלקוחות של משרדנו שנפגעו כתוצאה ממנה.

שלבים עיקריים בהליך המשפטי

הכנה והגשת תחשיב נזק לבית המשפט – זהו מסמך בו כל צד להליך, אומד ומפרט את סכום הכסף שלדעתו מגיע לתובע. התחשיב מורכב מראשי נזק ביניהם: פיצוי עבור כאב וסבל, המוגבל לסך של 180,000 ₪ לאדם שנקבעו לו 100% נכות, הפסדי שכר לעבר, ממועד האירוע ועד לקבלת פסק הדין, אובדן כושר השתכרות לעתיד הניתן בשל ירידה בשכר התובע, שיקום ועזרה של צד ג’, רכיב הכולל כיסוי הוצאות שוטפות לעבר ולעתיד עבור שיקום טיפול וסיעוד, בהתאם לחומרת הנזקים והנכות הרפואית-תפקודית, החזר הוצאות רפואיות, לדוגמה נסיעות לטיפולים, תרופות, ציוד רפואי, ימי אשפוז במוסדות רפואיים ועוד. לאחר קבלת תחשיבי הנזק, בית המשפט יחליט על סכום כספי במסגרת פשרה. ככל ויסרבו הצדדים להצעה זו, ההליכים ימשיכו כסדרם.

שלב זה הינו שלב חשוב ביותר בניהול ההליך ועל עורך הדין מוטלת אחריות לא להשמיט אף ראש נזק שמגיע לניזוק. ישנם מקרים רבים בהם יהיה לנפגע הוצאות שאינם ברורות מאליו, לדוגמא, כאשר נערה נפגעת בפניה ונותרת לה צלקת על עורך הדין לדאוג לדרוש בתחשיב הזנק הוצאות איפור וכד' אך זוהי רק דוגמא קטנה. עורך דין המתמחה בתחום תביעת פיצוי תאונות דרכים צריך לדאוג ללקוחותיו באופן כזה שהנפגע יקבל את כל אשר מגיע לו, גם דברים שלא ברורים מאליו.

ניהול דיון הוכחות – מדובר על שלב משמעותי וחשוב, במסגרתו חוקרים הצדדים את המומחים הרפואיים על חוות הדעת שנתנו בתיק וניתן לזמן עדים נוספים לחקירה. כמו כן, נדרש התובע להגיש הוכחות על הפסדים כספיים במידה והיו לו כאלה, לעבר ולעתיד, שנגרמו לו בשל האירוע ועוד. הצדדים מסכמים את טענותיהם ומגישים לשופט סיכום כתוב ותחשיב נזק המבוסס על העובדות שהתגלו בשלב ההוכחות.

קבלת פסק הדין – לאחר שכל צד מסכם את טענותיו, מקבל בית המשפט את הכרעתו ומפרט אותה בכתב במסגרת פסק הדין. לצדדים מוקנית הזכות להגיש ערעור על החלטה זו, לערכאה שיפוטית גבוהה יותר.

מתי צריך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי?

המצב הרצוי הוא לפנות בסמוך לאחר התאונה, אל משרד עורך דין לתאונות דרכים. זאת, על מנת לקבל הכוונה והדרכה מפורטות, מאת עורך הדין, לגבי המשך הדברים, איך לפעול בצורה הטובה ולבנות את התביעה באופן אידיאלי ולקבלת הנחיות להמשך טיפול.

לסיכום

עו"ד אלי פיס, משרד עורך דין לתאונות דרכים, מחזיק בניסיון רב בטיפול והגשת תביעת פיצוי תאונות דרכים עבור ציבור רחב של לקוחות בכל הארץ. עו"ד אלי פיס וצוות משרדו, המתמחים בדיני נזיקין ובייצוג נפגעי תאונות דרכים, יעניקו לכם שירות משפטי מקצועי ואחראי וידאגו שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות בה נעריך את תביעתכם.

אנו מתגאים בשירות החם והאישי המוענק ללקוחותינו לצד מקצועיות ויצירתיות בניהול התיקים. אנא פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות:

יעוץ ראשוני ללא התחייבות